söndag 6 december 2009

Pepparkaksbak

Visst är det härligt med pepparkaks- och saffransbak? Det luktar så himla gott och det ger julstämning utöver det vanliga... Tyvärr är jag inte så mycket för att baka men mina barn gillar det. Skönt att vi har två stora barn som kan baka med lillgumman. Johanna (den stora tjejen) bakar jätteofta men den här gången är det Daniel och Tove som bakar pepparkakor

Godingarna koncentrerar sig

Tove in action

Vill ni ha inspiration till julens bak? Kika in på Lisbeths blogg - där finns hur mycket härligt som helst!!!

Kram på er!

2 kommentarer:

  1. Hej på dig, hur står det till?

    Tack för dina hälsningar =)
    Jo, vi smider i smedjan, lite allt möjligt. Igår gjorde alla tre barnen varsin krok, även jag bankade till en, som jag ska göra en hängare av. Kul med namnen över krokar man har smidit själv =)

    Vad härligt med bakning, det ska vi gör idag efter tjejernas innebandyträning.

    Vilken utsikt ni har. Vi kanske har åkt båt förbi er nångång??? =)om ni bor vid Runn vill säga....

    ha en riktigt härlig andra advent. Kram Pirre

    SvaraRadera
  2. Så fina frostiga bilder du visar...., här har också varit pepparkaksbak idag. Sen kommer den årliga pepparkakshus-tävlingen så småning om. Kul tradition. Skulle gärna hälsa på i butiken men just nu ser jag ingen Faluresa framöver...=O(, men, men någongång skall jag komma förbi. Är jättenyfiken på din butik. /Kram Eva-Mari

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en kommentar!