onsdag 2 mars 2011

Klart för nya tag!

Nu har jag fixat klart i rummet där jag tidigare hade min gårdsbutik Kära Hem. Det blir en arbetsyta där jag kan driva upp lite frön, planera om och "dona" med plantor och övervintrade blommor. Målet är att jag i sommar ska kunna äta mina egna tomater och att jag ska lära mig att själv ta hand om mina pelargoner. Det har svärmor gjort tidigare... Det verkar väl inte vara allt för högt ställda mål?

Bord och krukor

Än så länge är det tomt på bordet och i fönstrena - men snart plockar jag fram mina pelargoner som nu står i blivande vinkällaren i sina blommlådor och krukor. Ska bli skoj!

Gammal trälåda som jag kommer att ha jord i

Nu känner jag mig nöjd med planeringen av arbetsytorna med tillhörande skåp och hyllor. Jag vet ju inte riktigt vad det är jag behöver men rejäla arbetsytor, praktiska lösningar för att kunna vattna utan att behöva torka upp efteråt och bra verktyg verkar vara en bra början. Desstutom vill jag att det ska vara snyggt och mysigt!

Ett utav tre fönster
Tänk vad fint det kommer att bli med massor utav växter i fönstret och på bänken. I morgon åker jag till handelsträdgården för att köpa frön och andra tillbehör...
Kram fr. Anna!

2 kommentarer:

  1. Hej!

    Ja ibland så behövs en paus verkligen:)

    Ser att du inte har kvar butiken...men mysigt med ett eget planteringsrum, där du kan fixa och dona!
    Nu när våren är här så infinner sej inspirationen och det riktigt kliar i fingrarna!

    Ha en fortsatt trevlig påsk så "ses" vi här i bloggvärlden hihi!
    Kram, Anna

    SvaraRadera
  2. Do this hack to drop 2lb of fat in 8 hours

    At least 160000 men and women are losing weight with a easy and secret "liquid hack" to drop 2lbs each night while they sleep.

    It's simple and it works all the time.

    This is how to do it yourself:

    1) Grab a glass and fill it with water half full

    2) Proceed to do this proven HACK

    so you'll become 2lbs lighter in the morning!

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en kommentar!