torsdag 5 augusti 2010

Skoskåp

Hoppas att ni har det bra och att solen lyser på er! Här i Falun lyser den idag i varje fall ... Har haft en toppensemester med mycket sol och bad, båtturer och renovering. Bland annat har vi fixat lite i hallen, byggt en balkong på framsidan av huset och en ny entrétrapp. Visar några bilder från vår hall idag.

Gammal spegel med tillhörande bord. Favoritväskan från Emy Little (finns i min gårdsbutik Kära Hem)

Fina blommor från en buske hos mamma och pappa. Tror att det är någon slags Hortensia - den står i nästan två veckor om man klipper av och sätter i vatten. Dalahästljusstake från Kära Hem.

Äntligen har jag fått mitt efterlängtade skoskåp som jag har "suktat" efter ända sen vi renoverade hallen. (Lite fler bilder från hallen finns här). Blev så inspirerad när jag såg Emmas fina skåp och har länge funderat på hur jag ska få in ett liknande. Nu blev det inget hörnskåp men har fått massor av skoförvaring på en yta som vi knappt använde tidigare. Toppen!


Dörrarna är från serien Liatorp på IKEA och de kostade 1000 kr för paret. Som hittat! Satt ett gammalt tyg från Åhléns innanför glasdelen för att dölja alla skor... Klädde in skåpet med Panelskivan på gaveln och ovanför dörrarna. Skåpet går upp till taket vilket inte syns på bilden. Tack världens bästa man för att du genomför alla mina önskningar när det gäller renovering (kanske inte alla men de som är lite genomtänkta och genomförbara...)! Du är bäst!

Ha det så bra! Kramar fr. Anna!

8 kommentarer:

  1. Hej! Hittade precis hit via Emmas sida. Kul att titta runt hos dig. Återkommer hit! Soliga hälsningar Sanna

    SvaraRadera
  2. Vad fint ni fick det i hallen. Skoförvaring kan man inte få för mycket utav!

    KRAM
    /Susanne

    SvaraRadera
  3. himla smart skoskåp...riktigt snyggt! Lägger mig som följare till din härliga blogg...kramis semlan

    SvaraRadera
  4. Hej Anna! :)
    Så fint ni fick det i hallen och så roligt att vårt skåp inspirerade er, blir så varm i hjärtat! Låter som ni haft en underbar sommar ni också :)
    Många kramar Emma

    SvaraRadera
  5. Hej gumman!

    Ojojoj, vilken fin hall det blev. Hoppas vi ses imorgon då vi gärna kommer förbi och kollar in hos Kära hem.

    Kram kram!

    SvaraRadera
  6. TACK för din fina kommentar om badrummet :)
    Och vad FIN er hall blev! Kanonsnyggt! Och vilket skåp sen då, måste nog visa sambon ;)
    Ha en trevlig helg!
    Kram/Anna

    SvaraRadera
  7. Hoppas du har och haft en skön sommar med mycket avkoppling som jag tror du behöver ;-)
    Har också kopplat av i massor och inte gjort speciellt mycket, förlåt att jag inte varit förbi eller hört av mig.......
    Men nu ska jag ta tag i lite här hemma igen med lite "nyheter".
    Det finns möjlighet att få fårskinn till IKEA pallarna nu...intresserad ? Jag kan ta kort ock skicka till dig så får du se....
    Ha det gott//Kram Jeanette

    SvaraRadera
  8. Hallå där, åh viken snygg, lantlig men ändå stilren hall! Ja, Syrenhortensia heter dem, otroligt vacker växt, när allt annat lägger ned och av blommar den för fullt och det är så kul att den håller så länge om man tar in den, till killnad mot just Syren. Vackert skåp och väskan, försökte klicka på bilen men jag kunde inte förstora, var lite nyfiken på den... en dag slår vi till och besöker Vika: ) Mari.

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en kommentar!